Jak promować wodę? Przegląd światowych kampanii społecznych

Za nami gdańska kampania społeczna w ramach obchodów Światowego Dnia Wody. Wraz z początkiem kwietnia wystartowała kolejna – „Wlej śmiało!”, tym razem podsumowująca efekty inwestycji wodociągowych w Gdańsku. Każdą z nich możecie obserwować na Bliżej źródeł. A jak wyglądają inne kampanie społeczne poświęcone wodzie? Dziś przyjrzymy się z bliska kilku wybranym.

Brazylia – kampania z okazji Światowego Dnia Wody, 2013 r.

Brazylia – kampania z okazji Światowego Dnia Wody – 2012 r.

Człowiek składa się w 70% z wody. Niech pozostałych 30% stanowi odpowiedzialność.

USA, kampania promująca picie wody z kranu, 2008 r.

Woda butelkowa jest 7 tysięcy razy droższa niż ta woda z kranu.


Każdego roku 38 miliardów plastikowych butelek kończy swoje życie w ziemi.

Zjednoczone Emiraty Arabskie, kampania z okazji Światowego Dnia Wody, 2012 r.

Drink Up! – czyli akcja prosto z USA

„You are what you drink, and when you drink water, you Drink Up” – tak głosi hasło kampanii. „Drink up” to w przenośni rodzaj przejścia na wyższy poziom, stania się lepszym w wielu aspektach (zdrowie, wygląd, ekologia, świadomość, energia). „Jesteś tym co pijesz” – rzeklibyśmy po polsku. Sama prawda! Akcja wystartowała jesienią 2013 r. i jej głównym celem jest zachęcenia jak największej ilości osób do regularnego picia wody. Organizatorem kampanii jest Stowarzyszenie dla Zdrowszej Ameryki. Honorowy patronat nad akcją objęła sama Pierwsza Dama Ameryki czyli Michelle Obama. Kampanię można wspierać również finansowo, kupując specjalne szklanki z jej hasłem. Warto ją również śledzić na FB.

https://www.facebook.com/urH2O

Kampanii poświęconych wodzie (w różnym kontekście) jest bardzo dużo, dlatego postaramy się przybliżać je Wam regularnie. Już niebawem kolejne.

Poprzedni artykuł

Woda w wielu smakach!

Następny artykuł

Woda to życie!

About the author

Warto przeczytać

JOIN THE DISCUSSION

Wystąpił błąd.