Dlaczego sieci nie lubią śmieci? Improwizujemy!

Warunkiem udziału w tegorocznej edycji naszego konkursu edukacyjno-ekologicznego było stworzenie historii z wykorzystaniem 3 przedmiotów wskazanych na powyższych obrazkach.

Na podstawie odpowiedzi, JURY konkursowe wyłoniło grupy, które zaprosiliśmy do udziału w warsztatach improwizacji „Dlaczego sieci nie lubią śmieci”. Relacja z warsztatów (które wciąż trwają) pojawi się na blogu niebawem. Tymczasem zobaczcie, jak kreatywnie poradzili sobie zakwalifikowani do warsztatów uczestnicy z rozwiązaniem zadania konkursowego.

Jest wiersz, jest opowiadanie, komiks, a nawet… Sąd Wodociągowy!
My jesteśmy pod wrażeniem.

„Czysta woda zdrowia doda” – autorkami wiersza są Marta Brygmann i Wiktoria Krzysztofińska z klasy VI b ze Szkoły Podstawowej nr 85 w Gdańsku.

„Upalny dzień” – autorką opowiadania jest Patrycja Radosz z klasy VIII c ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Gdańsku.

„A przecież można zupełnie inaczej” – autorką plakatu jest Maria Stanulewicz VII b ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Gdańsku.

„Sąd Wodociągowy” – pracę stworzył zespół w składzie: Kinga Fornalczyk i Małgorzata Zielińska z klasy V a oraz Olaf Kuczora, Hanna Jabłońska i Paulina Kowalewska z klasy VII a ze Szkoły Podstawowej nr 76 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Gdańsku.

Co dalej?

Praca grup i sposób wykonywania zadań na warsztatach będzie oceniana (kryteria: zawartość merytoryczna, zaangażowanie, współpraca grupy, pomysłowość). Ogłoszenie grup improwizacyjnych zaproszonych do finału nastąpi w dniu 26 listopada 2018 na www.giwk.pl, www.blizejzrodel.pl oraz na naszym facebookowym profilu www.facebook.com/BlizejZrodel. Dla finalistów odbędą się kolejne warsztaty, przygotowujące do występu na scenie. Nagrodzone występy oraz praca grup warsztatowych zostaną nagrane w formie pamiątkowego filmu, który otrzymają wszyscy uczestnicy.

[AKTUALIZACJA 26.11.2018]

Z przyjemnością informujemy, że do finału konkursu edukacyjnego „Dlaczego sieci nie lubią śmieci?” – edycja improwizacja zakwalifikowali się autorzy wszystkich 4 zgłoszeń! 🙂 Finał odbędzie się 13.12.2018 r. o 12:00 na scenie Teatru Miniatura.

GRATULACJE! 🙂 Nie możemy się doczekać Waszych wystąpień! 🙂

O konkursie „Dlaczego sieci nie lubią śmieci?”

Wyzwanie mogą podjąć uczniowie gdańskich szkół podstawowych, w wieku 10-13 lat. Od lat jego celem jest edukacja w zakresie konsekwencji dla środowiska, jakie może wywołać pozostawianie śmieci w nieprzeznaczonych do tego miejscach lub wprowadzanie śmieci i chemikaliów do sieci kanalizacji sanitarnej. Celem tegorocznej edycji jest także edukacja w zakresie segregowania odpadów oraz obecności substancji niebezpiecznych w przedmiotach codziennego użytku (np. opakowaniach, kosmetykach, środkach czystości, środkach higieny osobistej) i możliwości stosowania ich naturalnych zamienników (takich jak np. soda oczyszczona, ocet, kwasek cytrynowy, olejki zapachowe). Obecność substancji niebezpiecznych w produktach używanych każdego dnia wpływa również na jakość wody w środowisku naturalnym.

Konkurs organizowany jest w ramach inicjatywy „Sprzątanie świata”, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Akcja-segregacja!”. Jego formuła łączy się także z tematyką realizowanej przez nas w ramach międzynarodowego projektu „NonHazCity” kampanii Miasto na detoksie, której celem jest zwiększanie świadomości w zakresie obecności substancji niebezpiecznych w codziennym otoczeniu oraz zwrócenie uwagi na rolę używanych każdego dnia plastików. Zarówno chemikalia, jak i plastiki szkodzą zdrowiu ludzi i niekorzystnie wpływają na otaczające nas środowisko.

W zeszłym roku wyzwanie polegało na stworzeniu piosenki RAP, nawiązującej do tematyki konkursu. Posłuchajcie zwycięskich utworów i obejrzyjcie zrealizowane w ramach konkursu teledyski:

Video z gali wręczenia nagród:

Dlaczego sieci nie lubią śmieci?

27 uczniów, 5 szkół i 7 piosenek, które nagrane zostały w profesjonalnym studiu. To bilans czwartej odsłony konkursu realizowanego w ramach międzynarodowej akcji „Sprzątanie świata”

Opublikowany przez gdansk.pl Czwartek, 14 grudnia 2017

Poprzedni artykuł

NIEBIESKIE, NIE ZIELONE

About the author