Hydromisja – pierwsze miesiące za nami

Hydromisja to nasz program edukacyjny i znajdujący się na terenie Oczyszczalni Ścieków Gdańsk Wschód budynek, w którym chcemy prowadzić zajęcia laboratoryjne i warsztatowe. Za nami pierwsze miesiące realizacji programu. Ze względu na obostrzenia epidemiczne musieliśmy zmienić pierwotne plany. Czy się udało?

W ramach Hydromisji chcemy uczyć o wodzie, wykorzystując elementy grywalizacji. Wprowadzać w ciekawy świat nauki, łącząc wiedzę z dziedziny ekologii, przyrody, chemii i biologii. Pomagać w poznawaniu natury dzięki samodzielnie wykonywanym doświadczeniom. Bo wierzymy, że świadomość jest niezbędna do kształtowania nawyków, pomagających troszczyć się o środowisko na co dzień i już od najmłodszych lat.

HYDROBOXY, CZYLI ZDALNY PILOTAŻ

Ze względu na pandemię nie mogliśmy, jak pierwotnie planowaliśmy, przeprowadzić zajęć w placówkach. Przygotowaliśmy więc HYDROBOXY – zestawy ułatwiające samodzielne przeprowadzenie zajęć poświęconych wodzie.

Zawierały one materiały do 4 doświadczeń i 23 edukacyjne plansze do wykorzystania podczas omawiania takich zagadnień jak obieg wody w przyrodzie, wpływ detergentów na środowisko czy dobre praktyki dot. oszczędzania wody. Do ich przygotowania wykorzystaliśmy setki szklanych pojemniczków, słoików, pudełek z zapałkami, barwników i świeczek, a także kilogramy soli, kawy, kakao, ryżu i mielonego pieprzu oraz litry oleju, płynu do naczyń i soku.

CO ZNALAZŁO SIĘ W HYDROBOXIE? ZOBACZCIE SAMI:

 

LICZY SIĘ ZDANIE TESTERÓW

W 2 etapach pilotażu HYDROBOXY trafiły do ponad 103 grup z ponad 52 placówek (przedszkola i klasy 0-3)😊

Przeprowadzających zajęcia pedagogów poprosiliśmy o wypełnienie i przesłanie nam ankiety, opisującej wrażenia związane z korzystaniem z naszego zestawu. Czy był pomocny? Czy był zrozumiały? Czy zaciekawił najmłodszych i czy dzięki niemu będą oni mogli dowiedzieć się więcej o wodzie? Poniżej kilka opinii:

„Materiały i scenariusze przygotowane ze starannością. Dzieci były bardzo zaciekawione – miały możliwość czynnie uczestniczyć w przeprowadzeniu niektórych eksperymentów. Eksperymenty bardzo ciekawe i co najważniejsze – wiele uczą”🤓

„Wszystko świetnie przygotowane, dzieci bardzo ciekawe eksperymentów – analizowały to, co widzą. Informacje dostosowane do wieku”👍

„Świetnie skompletowany zestaw, dzieci zadowolone, rozbudziły swój instynkt badawczy”🔎

„Dzieci wykonywały doświadczenie samodzielnie na podstawie instrukcji. Zareagowały entuzjastycznie, pracowały z dużym zaangażowaniem”.

„Dzieci były zaciekawione, chciały samodzielnie powtarzać doświadczenia wielokrotnie”.

„Dzieci lubią być aktywne podczas zajęć. Czują się ważne i potrzebne. Były bardzo podekscytowane i zainteresowane. W ciszy i spokoju uczestniczyły w zajęciach”.

„Były bardzo ciekawe eksperymentów, analizowały to, co widzą”.

Radość i motywacja! Uważnie analizujemy wszystkie ankiety i pracujemy już nad kolejnymi działaniami. Z pewnością będziemy o nich informować na bieżąco 😉

 

 

About the author