Pokochaj bieganie – są ku temu poWODY!

Czytasz naszego bloga, ale wciąż nie dołączasz do grona miłośników biegania? Pora to zmienić! Przekonaj się, że biegowa aktywność niesie ze sobą więcej korzyści, niż może Ci się wydawać;)

źródło: hellawella.com

„Sport to zdrowie” – powiedzenie stare jak świat. Być może już na tyle, że wielu z nas „puszcza je mimo uszu”. Tymczasem aktywność fizyczna naprawdę zawsze będzie Twoim sprzymierzeńcem. Jaką dziedzinę sportu wybrać? My – jak możecie się domyślić (trochę już nas znacie) polecamy bieganie. Nie tylko dlatego, że jest modne:)

DLA PORTFELA
Jeśli nie przekonują Cię argumenty prozdrowotne, być może przemówi do Ciebie ekonomia;) Bieganie to chyba najprostsza i najtańsza ze wszystkich aktywności fizycznych. Nie musisz kupować specjalistycznego sprzętu – wystarczą porządne buty (które na początek nie muszą osiągać astronomicznych cen, a poza tym to wydatek na długi czas). Nie musisz płacić za zajęcia czy karnety – po prostu wychodzisz z domu i biegasz. A biegać możesz prawie wszędzie – każdy znajdzie w swoim najbliższym otoczeniu jakąś potencjalną ścieżkę:)

źródło: communitytable.com

DLA NIECIERPLIWYCH
Znacie ten żart: „Jak uzyskać płaski brzuch w 1 dzień? Namalować sobie pępek na plecach!”? A może lepiej pobiegać? Bieganie przynosi dobre efekty znacznie szybciej niż inne formy aktywności fizycznej. Chcesz schudnąć? Wyrzeźbić mięśnie? A może po prostu zwiększyć wydolność swojego organizmu i zadbać o zdrowie? Bieganie pomoże Ci osiągnąć wiele celów – i to całkiem szybko! Nie tylko w pracy nad ciałem, ale również nad charakterem (silna wola, determinacja i spokój – to tylko niektóre cechy, których kształtowaniu pomoże ten sport).

źródło: kristinnicole.com

DLA NIESZCZĘŚLIWYCH
Brakuje Ci endorfin? Nie zajadaj smutków czekoladą, skoro możesz je wybiegać:) Bieganie uwalnia hormony szczęścia, działając niczym pigułka antydepresyjna – tym bardziej, że jednocześnie ustaje produkcja powodującej napięcie nerwowe katecholaminy. Nie wierzysz? Pobiegaj! Gwarantujemy, że po treningu powiesz sobie „MOGĘ WSZYSTKO!”.  Bieganie to mniejszy niepokój i rozluźnione mięśnie. Ponadto, bieganie to po prostu CZAS DLA CIEBIE – czas, w którym możesz przemyśleć swoje sprawy i nabrać dystansu do codziennych problemów.

źródło: improbable.com

DLA ZDROWIA
O zdrowiu artykułów nigdy za wiele. A jaki konkretnie wpływ ma na nie bieganie? Można by długo wymieniać. Obniża ciśnienie i poziom złego cholesterolu, modeluje sylwetkę i spala tłuszcz
(a prawidłowa waga ciała=zdrowie), dodaje energii (tak, wysiłek może dodać energii:)), poprawia kondycję (tym samym wzmacnia serce i układ krwionośny), dotlenia cały organizm, wzmacnia mięśnie i układ kostny, stymuluje odporność (biegacze po prostu nie chorują:)), a ponadto wpływa także na intelekt – poprawia koncentrację i wyzwala kreatywne myślenie!

źródło: poisedonline.wordpress.com

DLA OPORNYCH
Po przeczytaniu naszego artykułu dalej masz wątpliwości, czy biegać? Nie przekonują Cię powyższe argumenty? A co, jeśli powiemy Ci, że bieganie pomaga nawet tam, gdzie wydaje się, że mogłoby szkodzić?

Wydaje Ci się, że bieganie zniszczy Twoje kolana? Tymczasem według badań naukowców z Australia’s Monach University bieganie może być impulsem do wzrostu chrząstki, która chroni przed zapaleniem stawów. Tak naprawdę, bieganie to mocniejsze kości.

Boli Cię głowa? Idź pobiegać! Podobno już 40 minut biegania tygodniowo przez 3 miesiące pozwala znacznie zredukować uporczywe bóle:)

Myślisz, że forsowanie organizmu będzie zbytnim obciążeniem dla Twojego serca? Nic bardziej mylnego. Serce musi być poddawane treningom, by pracowało jak najwydajniej. A takie treningi jak bieganie cechuje najlepsza do tego typu aktywności intensywność. Serce osoby, która nie trenuje ma większy problem z przepompowaniem takiej samej ilości krwi niż serce osoby sprawnej fizycznie.

A zatem dlaczego biegać? Mamy nadzieję, że przedstawiliśmy Wam kilka argumentów „ZA”. A jeśli potrzebujecie jeszcze więcej motywacji, zapiszcie się na Bieg Rodzinny i sprawdźcie na własnej skórze, jak działają biegowe endorfiny!:)

ZAPISZ SIĘ NA BIEG RODZINNY >>>

wsparcie merytoryczne: bieganie.natemat.pl, runners-world.pl, portal.abczdrowie.pl, http://zdrowie.wp.pl,http://czasnabieganie.pl

About the author

JOIN THE DISCUSSION