Światowy Dzień Pomocy Humanitarnej

Na świecie żyje około 7 miliardów ludzi, z czego ponad 900 milionów nie ma dostępu do bezpiecznych źródeł wody pitnej, a około 2,4 mld do sieci wodociągowej. Właśnie dzisiaj (19 sierpnia) na całym świecie obchodzony jest Dzień Pomocy Humanitarnej. Prezentujemy kilka inicjatyw, podejmujących kwestie niedoborów wody na świecie.

Kampania społeczna zorganizowana przez Lifebuoy – „Pomóż dzieciom dożyć piątego roku życia” prezentuje mężczyznę, który celebruje piąte urodziny swojego syna, przemierzając dużą odległość, idąc na rękach. Spot ma na celu uświadomienie, iż każdego roku z powodu infekcji i braku dostępu do czystej wody umiera 2 miliony dzieci poniżej 5 roku życia.

Natomiast w Limie powstał billboard wytwarzający wodę pitną. Peru to region położony wokół pustyni Atacama, gdzie deszcz prawie w ogóle nie pada. Wodę czerpie się ze studni, które są zanieczyszczone. Naukowcy z tamtejszej politechniki – UTEC znaleźli sposób na dostarczanie czystej wody. Wykorzystali fakt, iż wilgoć powietrza wynosi tam 98% i stworzyli billboard, który zamienia wilgoć w wodę. System generuje nawet 100 l wody dziennie.

http://www.kampaniespoleczne.pl/zestawienia,57,3,9_naprawde_pozytecznych_billboardow

Akcja „Razem dla wody”

Niedobory wody, ulewne deszcze, zniszczone plony – to problemy, z którymi boryka się ponad 900 milionów osób na całym świecie. Aby uświadomić „obywatelom zachodnich państw” jak istotna jest to kwestia,  problem suszy przeniesiono do ich świata…, czyli bardzo popularnej gry Farmerama. W Światowy Dzień Wody, 45 milionów zarejestrowanych użytkowników platformy przeżyło Farmagedon – dotknęła ich wirtualna susza. Dzięki tej terapii szokowej i akcji informacyjnej, zebrano ponad 700 milionów euro na rzecz osób cierpiących z powodu niedoboru wody.

World Water Day 2013 – Together for water

Na „polskim podwórku” wyróżniliśmy dwie akcje zorganizowane przez Polską Akcję Humanitarną. Obie wskazują na problem ograniczonego dostępu do wody pitnej.

Pierwsza z nich to „Mała ilość wody jest torturą”, zorganizowana w ramach Kampanii Wodnej. Idea nawiązuje do chińskiej tortury wodnej – kropla spadająca na głowę torturowanego powoduje nie tylko ból fizyczny, ale przede wszystkim psychiczny. Realizatorzy kampanii chcieli, aby nawiązanie do tortury pozwoliło na dobitne ukazanie tego, jak problem dostępu do wody łączy się z podstawowymi prawami człowieka.

Następnie PAH przeprowadził akcję w ramach Kampanii Wodnej był konkurs graficzny „Kreatywna Kropla”. Fundacja zaprosiła do udziału grafików, którzy mieli stworzyć koszulki, propagujące dostęp do wody pitnej. Zwycięskie projekty można zobaczyć na:

http://www.kampaniespoleczne.pl/aktualnosci,2942,zwycieskie_koszulki_kampanii_wodnej

Poprzedni artykuł

Tania ekologia

Następny artykuł

Woda - jak to leci?

About the author

Warto przeczytać

JOIN THE DISCUSSION

Wystąpił błąd.