Przepis na idealną kompozycję carillonową

Termin nadsyłania zgłoszeń w konkursie „Fontannie bije ten dzwon” coraz bliżej. Utwory można przesyłać do 21 marca. Co musi je cechować, by zostały zauważone w konkursie? Dziś podpowiadamy, co pomoże kompozycji stać się utworem idealnym.

Celem konkursu „Fontannie bije ten dzwon” jest wyłonienie najlepszej kompozycji naśladującej ruchy wody i odpowiadającej nastrojom kolorystycznym 12-minutowego programu specjalnego Fontanny Heweliusza. Zwycięska kompozycja ma być stałą atrakcją artystyczną dla mieszkańców Gdańska i turystów. Poprzeczka postawiona jest więc dość wysoko, konkurs jest nie lada wyzwaniem.

Prace będą oceniane przez JURY składające się z wybitnych specjalistów. Jakie kryteria przyjmą oni przy ocenie pracy? Są one dokładnie określone przez regulamin. Na wstępie warto wspomnieć, że aby kompozycja zakwalifikowała się do konkursu, nie może być wcześniej publikowana, nagradzana i wykonywana publiczne. Musi być więc to utwór stworzony specjalnie na tę konkursową okazję. Jeśli spełni te warunki, JURY oceni go pod kątem:
• oryginalności idei muzycznej,
• sposobu użycia instrumentarium,
• korespondowania dźwięku carillonu ze ścieżką dźwiękową,
• spójności z efektami programu specjalnego Fontanny Heweliusza.

W każdym z kryteriów, każdy członek JURY konkursowego może przyznać maksymalnie 10 punktów. Jurorzy przyznają pełne punkty. Wszystkie kryteria maja taka sama wagę, a członkowie JURY konkursowego mają równorzędne głosy.

Nagrody otrzymują autorzy tych prac, które otrzymają największą ilość punktów po zsumowaniu ocen wszystkich członków Jury konkursowego. Kierując się powyższymi kryteriami jury może zadecydować o nieprzyznaniu żadnych nagród w konkursie. Decyzje jury są ostateczne, a formularz ocen jurorów i protokół z obrad będzie do wglądu u Organizatora konkursu.

About the author

Warto przeczytać

Wystąpił błąd.