Nastawienie na bieg dobry!


Dieta, treningi, dobre buty, determinacja – to wszystko jest dla biegacza bardzo ważne. Nie możemy jednak zapominać o jeszcze jednym (niezwykle istotnym!) aspekcie codziennej aktywności. Chodzi oczywiście o pozytywne nastawienie. Bez niego ani rusz – bo nawet jeśli przebiegniemy tysiące kilometrów, to tak naprawdę możemy wciąż stać w miejscu.

źródło: goodmorningrunners.blogspot.com

Bieganie – jak prawie każdy sport – kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Dlatego tak ważne jest odpowiednie podejście do codziennych treningów. Przy prawidłowym nastawieniu masz szanse zwiększyć ich efektywność i cieszyć się każdym drobnym sukcesem, co dodatkowo podbuduje także Twoją wytrwałość.

źródło: magazynbieganie.pl

Bieganie uczy pokory i cierpliwości, a co najważniejsze – systematyczności. Plan treningowy to akcja zakrojona na szeroką skalę, której realizacja wymaga konsekwentnej pracy i zaangażowania. Kluczową rolę odgrywa tu regularność. Dlatego odpowiednie podejście, które pozwoli nam nie popaść w rutynę i systematycznie poprawiać wyniki, może zdziałać cuda. Wytrwałość w treningach zaowocuje też podwyższoną samooceną, a zadowolenie z siebie przełoży się na lepszą jakość życia, nie tylko w aspekcie fizycznym.

Co jednak, jeśli mimo regularnego trenowania nasze wyniki stoją w miejscu? Taka sytuacja potrafi nieźle zdemotywować. Pojęcie „wypalenia” w sporcie jest znane nie od dziś. O takim zjawisku możemy mówić, gdy mimo treningów nasza forma nie wzrasta, a brak widocznych rezultatów stopuje nas i odbiera motywację do dalszych działań. Jak sobie z tym radzić? Czasem warto po prostu odpocząć. Tydzień lub dwa przerwy w treningach może sprawić, że znów na nowo poczujemy „głód biegania”,
a powrót do aktywności sprawi nam ogromną frajdę. Jeśli jednak nie chcemy z wysiłku całkowicie rezygnować, rozwiązaniem może być bieganie w grupie, której członkowie będą się wzajemnie podnosić na duchu i motywować do regularnych treningów. Jeśli brakuje Ci wiary we własne możliwości – zdaj się na innych.

Jeśli nie zadowalają Cię Twoje czasówki i wydaje Ci się, że stoisz w miejscu (a kto stoi w miejscu, ten się cofa) – spróbuj zmienić perspektywę. Wystartuj w zawodach, których poziom jest nieco niższy, zdobądź wysokie miejsce i ciesz się sukcesem! Oszustwo? Manipulacja? Być może, ale tylko troszkę i to w słusznej sprawie. Taki mały psychologiczny trik naprawdę potrafi zdziałać cuda. Permanentne stawianie sobie poprzeczki zbyt wysoko może mieć fatalne skutki dlatego warto czasem celowo ją obniżyć.

źródło:ingliszkomon.blogspot.com

Bieg to nie wyścig szczurów – przede wszystkim dobre nastawienie

Jak w każdej dziedzinie sportu (i życia) ważne jest zachowanie rozsądnego podejścia. Biegasz dla przyjemności i dobrej formy, a nie po to, by się zamęczyć. Oczywiście warto przekraczać granice własnej wytrzymałości, ale nie można nadmiernie przeciążać organizmu. Dlatego stawiaj sobie cele możliwe do zrealizowania i ciesz się nawet drobnymi sukcesami. Skup się też na codziennym treningu, który jest sukcesem samym w sobie, a nie tylko na osiąganiu założonych celów. W tym wypadku przydatne okazuje się podejście skupiające się na procesie dochodzenia do celu, a nie tylko na jego osiągnięci. A jeśli okaże się, że bieganie to jednak nie Twoja bajka – nie szkodzi! Jest jeszcze dużo innych aktywności, które mogą okazać się w sam raz dla Ciebie. Warto próbować odnaleźć taki rodzaj wysiłku, który przyniesie Ci satysfakcję i sprawi radość. Każdy z nas jest inny więc jeśli biegasz – rób to prawidłowo, ale po swojemu. Powodzenia;)

źródło: rundmach.wordpress.com

About the author

JOIN THE DISCUSSION